Meine Arbeit der letzten Jahre war eine "Erinnerung" an jahrtausendealte Symbolik, ein Spiel mit diesen "Erinnerungen", die Innenwelten als Gegensatz zur Außenwelt setzen. Immer aber sind auch Grenzüberschreitungen möglich: Reklame, Alltagsdinge werden von mythischen Gestalten überdeckt, bekommen einen anderen Sinn, werden rätselhaft. Auf den zweiten Blick wird Mythos durchscheinenend, lässt Werbetexte, Reklamefotos, unsere Außenweltwirklichkeit noch lesbar, erkennbar und erfahrbar sein (Übermalungen).
In the last few years my work has consisted of "memories" of symbols thousands of years old. I have played with these memories using them to depict inside worlds instead of the outer one. To achieve these results I cross bounderies using advertisements and mundane objects. I cover and change them with mythological designs so that they get a new and different meaning-puzzling the spectator. At a second glance the myths become transparent letting photos and adverts through. Here we see our outer real world still legible, recognizable and able to be experienced, (painting over furniture adverts).